myPolitics
Media
Edukacja
Quizy
AD PLACEHOLDER

Komisja Europejska zaostrza swoje wytyczne dot. dezinformacji

Przedstawione w środę wytyczne mają na celu ulepszyć i uszczelnić Kodeks postępowania w zakresie dezinformacji podpisany przez takie firmy jak Facebook, Google, Tiktok czy polskie Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej.
News
|
5/26/2021, 03:55 PM
|
Mateusz Cupryniak
Komisja Europejska zaostrza swoje wytyczne dot. dezinformacji
AD PLACEHOLDER

Opublikowane wytyczne dotyczą głównie łatania dziur uwidocznionych w czasie pandemii i ulepszaniu systemu dzięki danym zgromadzonym od początku istnienia kodeksu. Najważniejszymi punktami wytycznych są: większy udział związany z dostosowanymi zobowiązaniami, bardziej skuteczne demonetyzowanie dezinformacji, zapewnianie integralności portali i usług (walka z botami, fałszywymi kontami), zwiększenie zakresu fact-checkingu i współpracy fact-checkerów pomiędzy krajami i utworzenie lepszego środowiska do monitorowania sytuacji.

W wytycznych znajdziemy również nawoływanie do stworzenia przez sygnatariuszy kodeksu Centrów Przejrzystości w którym będą wskazywać jakie działania podjęli w celu wdrażania zasad kodeksu w życie i pokażą kluczowe dane dotyczące ich wydajności oraz propozycję ustanowienia stałej grupy zadaniowej pod skrzydłami KE mającej pomagać odpowiadać na duże kryzysy bądź ważne wydarzenia, takie jak wybory czy pandemia.

Pełne wytyczne i więcej informacji (w języku angielskim) znajdziesz tutaj:
https://digital-strategy.ec.europa.eu/en/library/guidance-strengthening-code-practice-disinformation

Źródło zdjęcia z baneru: EC - Audiovisual Service Unia Europejska

Autor
Mateusz Cupryniak
AD PLACEHOLDER

Blitz

AD PLACEHOLDER
Made with  by myPolitics Team